ŠVP Kopánky 2015/2016

1. den - Cesta byla v pořádku, dobře jsme dojeli. Ubytovali jsme se na pokojích, všechno vybalili a dali si dobrý oběd. Po odpoledním klidu si nás vzali do péče animátoři, kteří nás seznámili s environmentální výchovou. Ke svačině jsme měli jogurt a pak jsme se pilně učili se svými třídními učitelkami. Po večeři jsme měli s vychovatelkami menší seznamovací program, kde jsme zpívali a hráli různé hry. Ve 20:58 jsme měli večerku a tak jsme ulehli do postýlek.

2. den - První noc proběhla v pořádku. Hned po snídani jsme se vydali do lesa, kde jsme se bavili o stromech a přírodě. Na oběd jsme měli vynikající koprovku a poté následoval odpolední klid. Protože se počasí umoudřilo, odpoledne jsme zase šli ven, kde jsme hráli různé hry a opět se více sbližovali s přírodou. V podvečer jsme se učili a napsali vám, rodičům, dopisy. Pak byla večeře, po které jsme zůstali v jídelně, kde jsme u kytary zpívali různé písničky na přání.

3. den - Dneska jsme po dobré snídani všichni vyrazili ven. Bavili jsme se o zvířatech, které kolem nás žijí a opět jsme brouzdali lesy a okolními loukami. 3. B se vrátila až na oběd (svačinky měli s sebou) a 3. A se po svačině dívala na dokument o lesních zvířatech a pak si sami zvířátka kreslili. Po obědě jsme se zase věnovali tématům o přírodě. Na večeři jsme měli výborné rizoto, a potom nás čekala hodina plná zábavy. Děti si mohly vybrat, jestli budou hrát stolní hry, stolní tenis, nebo si kreslit. Od 20:00 - 20:58 jsme se jako každý večer věnovali telefonátům domů, sprše a večerní hygieně.

4. den - Dnes jsme zahájili den rozcvičkou (labutí jezero :-D) V dopoledním programu byly obě dvě třídy venku, 3. A stavěla skřítkům domečky a 3. B byla na procházce po okolí. Odpoledne děti z 3. A dodělávaly domečky v lese a představovaly si je navzájem a 3. B měla na programu slackline a všichni si to náramně užili. Po večeři jsme děti opět nechaly hrát si podle své chuti, protože jsme opět měli k dispozici hernu, tak ať mají také trošku volné zábavy. V tuto chvíli už je na pokojích úplné ticho a dětičky spinkají jak miminka :-)

5. den - Pátek nám začal opět rozcvičkou. Tentokrát v japonském stylu :-D Po snídani jsme opět vyrazili ven. 3. B vytvářela v lese zvířátka a 3. A byla ve tvořírně, kde si každý zasadil svůj hrášek, a vytvořil nějakou ozdobu z přírodnin, a nakonec se šlo do lesa, kde si každý zasadil svůj stromeček. Po obědě a odpoledním klidu šla 3. A na výpravu za mloky (bohužel už je moc zima na to, abychom je viděli, ale předešlý turnus, co zde byl, měl mloky až u dveří chatek :-) ) a 3. B hrála různé hry v lese a na louce a bavili se o zvířatech, které tady máme a nebo můžeme potkat.

6. den - Po ranní rozcvičce (dneska byl Rocky Balboa) měly děti program opět venku. Děti z 3. B v lese sbíraly odpadky a pak malovali svět, jak si ho představují s odpadky a bez. Po obědě byla zase procházka ven, pak si děti z 3. A malovaly a dívaly se na kraťoučký dokument na téma zdravý životní styl. Děti z 3. B stavěly domečky pro trpaslíky karpatské. Po večeři jsme dětem udělali diskotéku, do které vtrhli čerti, anděl a Mikuláš. Děti dostaly nadílku a pak pokračovala diskotéka, kterou jsme si všichni náramně užili.

7. den - Dnešní den byl v celku odpočinkový. Po snídani obě třídy zůstaly v jídelně, kde jsme všichni shlédli dokument Lesní království a hned poté jsme se dívali na pohádku V hlavě. Po obědě šla 3. A na chviličku ven, a pak ve tvořírně vymýšleli své vlastní zvíře nebo rostlinu, kterou pak všem představili. 3. B se bavila o udržování životního prostředí, kreslili obrázky a dívali se na dokument o plastech. Po večeři měli opět volnou zábavu v herně.

8. den - Po včerejším odpočinku jsme dneska trošku protáhli kostry. Obě třídy šly na celodenní výlet na rozhlednu Lopeník. Všichni jsme zdárně zvládli 14 km chůze. Večer byla zase volná zábava v herně. V tuto chvíli jsme my, "vedoucí", zralí na spaní a děti kolem nás tady křepčí, lítají a na spaní nemají ani pomyšlení :-D

9. den - Ranní rozcvička byla ve stylu Bořka stavitele. Poté byly děti z 3. A ve tvořírně, kde hráli hry a pak šli do lesa na domečky. 3. B byla na procházce a odpoledne děti zkoušely rozdělávat oheň a poté se bavily o teple, světle a ohni jako takovém.

10. den - Tentokrát byl celodenní výlet do ZOO Lešná. Děti si to velmi užily, ale nepochybně největším zážitkem celého dne bylo krmení rejnoků. Po večeři se děti dívaly na pohádku a teď už se chystají do hajan.

11. den - Dnes jsme se rozcvičili jako na policejní akademii, a pak obě třídy vyrazily do lesa na procházku. Po obědě byly děti zase venku, protože tady bylo nádherně a svítilo sluníčko. Večer měly děti program s animátory. Všichni jsme si navzájem psali psaníčka do obálek. Každý svou obálku dostane až zítra v autobuse, a až doma si je smíme každý sám přečíst. Poté jsme měli diskotéku číslo 2, a teď už každý leží ve své postýlce.

12. den - Po snídani se děti pustily do balení. Když jsme tohle zvládli, předali jsme ceny za všechny soutěže a po obědě hurá domů.