• říjen 2011 až leden 2012
  • 21.5.2009
Kategorie: kultura
  • 3.1.2005
1. den – Cesta nám utekla jako voda a už jsme byli tady. Rozdělili jsme si pokoje, dobře se naobědvali a hurá ven. Prošli jsme okolí, zahráli pár her na seznámení s animátory, ale dozvěděli jsme se i nějaké novinky o sobě navzájem. Povídali jsme si o ročním období a děti pak vytvářeli z přírodnin okénka, které charakterizovaly každé období v roce. Po večeři jsme měli za úkol vytvořit ve skupinkách krabice, které nám budou po celou dobu pobytu sloužit jako „třídičky“ na odpad. Také se vyrobila krabice ztrát a nálezů.

2. den – Ráno jsme šli na rozcvičku, která byla o vodě. Protože bylo krásně, vynechali jsme učení a šli jsme do nedalekého města Maletín, kde bylo nádherné hřiště, kde jsme strávili celé dopoledne. Na zpáteční cestě jsme šli najít studánku, u které skřítci nechali zašifrovaný vzkaz. Museli jsme najít a dát dohromady šifry celé abecedy. Po obědě a odpoledním klidu jsme se pokoušeli rozluštit vzkaz od skřítků. Když se nám to podařilo, šli jsme se podívat na krátký dokument o koloběhu vody. Když jsme zjistili, jak koloběh vody funguje, šli jsme ven, kde na nás čekala stanoviště, na kterých jsme po skupinách plnili úkoly, které se koloběhu vody týkaly. Před večeří jsme si sestavili pravidla chování a všichni jsme je podepsali, čímž jsme se zavázali k tomu, že je budeme dodržovat. Po večeři jsme si po pokojích vytvořili velký plakát, který jsme si vytvořili podle toho, jak se nám to líbí. Tento plakát jsme si každý nalepili na své dveře.
P.S.: Fotky z těchto dvou dní jsem nahrávala 2 hodiny :-D Přeji krásný den. Tereza

3. den – Po každodenních rituálech (rozcvička, úklid, snídaně, příprava na program) jsme vyrazili do nedalekého lesa, kde měly děti za úkol otevřít studánky. Děti byly rozděleny do skupinek po třech (tentokrát tak, aby ve skupince byly roztříděny všechny tři třídy) a musely spolu secvičit jednoduché pohyby, které byly zapsány na „studánkách“. Když sestavičku správně předvedly, dostaly bodík a mohly pokračovat v otevírání. také kreslily rozdíly mezi vesnicí a městem. Odpoledne děti absolvovaly hru s názvem MOUNT EVEREST. Opět na nedalekém kopci měly děti připravená stanoviště „menší hory“, kde měly úkoly, které závisely pouze na náhodě (házení kostkou, vytahování špejlí a hra „kámen, nůžky, papír“), a ty rozhodly, kterým směrem se budou moci odebrat. Nakonec všechny děti dosáhly vrcholu Mt. Everestu a odnesly si zázračná semínka. Ty si zasadily každé na svůj talířek.

4. den – Ráno se děti učily, poté jsme se vydaly na krátkou procházku okolo rybníka, který je vedle chaty. Po cestě jsme poznávali různé rostliny a živočichy. Když jsme po obědě vyšli ven, na vstupních dveřích děti našly vzkaz od skřítků, kteří si stěžovali, že nemají žádné domečky a prosili nás, abychom jim je postavili. Vydali jsme se tedy do lesa, který jsme ještě nenavštívili, našli hezké místo a pustili jsme se do díla. Děti to moc bavilo a úžasně se jim to povedlo. Poté jsme popošli o kousek dál, podívat se relativně zblízka na větrné elektrárny, které tady máme kolem sebe. Po svačině jsme šli znova ven, protože krásně svítilo sluníčko a bylo nádherně a všichni si vyrobili panáčka z přírodnin. Po večeři si děti mohly vybrat, jestli se budou dívat na pohádku, nebo si budou hrát nějaké hry. Což se dětem moc líbilo.

5. den – Děti se po snídani chvíli učili, po svačině jsme vyrazili ven. Okolo chaty měly děti území, na kterém měly získávat odpovědi na otázky, které dostaly. Po úspěšném vyplnění jsme šli na oběd. Po odpoledním klidu jsme si povídali o přírodě, protože byl Den Země, tak jsme se rozhodli, že trochu vyčistíme les. Nejprve děti závodily o to, kdo nasbírá více papírků (předtištěných) z lesa. Poté si povídaly o třídění odpadu. Po svačině se vyráběli roboti z vymytých PET lahví, papíru jiných ozdůbek. Kdo byl se svým výtvorem spokojen, šel na hřiště hrát fotbal nebo vybíjenou. Po večeři se konala TALENTMÁNIA, které se účastnila cca třetina dětí. Ostatní byli důležitými diváky, kteří podporovali a nakonec vybrali vítěze.

6. den – Šestý den, tedy v sobotu, jsme udělali dětem radost a vynechali jsme rozcvičku. Po snídani jsme se chvíli učili a poté šly děti ven a tam si mohly vybrat, čím se zabaví. Na výběr byly švihadla, míčky všeho druhu a spousta her. Po obědě jsme vyrazili do vedlejší vesnice Miletín (kde jsme už jednou byli), protože na tamním hřišti se konala akce „Pálení čarodějnic“. Tam bylo připraveno osm stanovišť, na kterých si děti vyzkoušely různé čarodějnické aktivity. Například míchání lektvarů, zachraňování pavouka ze sítě apod. Večer se pořádala diskotéka, na které si děti zatančily na písničky, které byly na jejich přání.

P. S.: Omlouvám se, ale internet je dnes ještě pomalejší než předtím. Takže fotky z dalších dní dodám buď ve středu, nebo až o víkendu až se vrátíme. Děkuji za pochopení :-) Tereza

7. den – I když je neděle, děti se po snídani učily. Po svačině jsme vyrazili do nedalekého lesa, kde si děti do hlíny vytlačily stopy zvířat, a pak si je sádrou vylily. Po obědě jsme opět vyrazili ven, kde jsme měli připravené tři stanoviště, kde jsme se opět setkávali se zvířaty. Po odpolední svačině jsme již zůstali v budově, kde jsme kreslili přání pro naší zdravušku, která zrovna dnes má narozeniny.

8. den – Ráno měly děti rozcvičku, ale netradiční, protože jsme zůstali vevnitř. Po krátkém učení jsme vyrazili ven, kde měly děti volný program. Hrál se fotbal, skákalo se přes lano, točilo se na kolotoči… Po obědě si byly děti vyzvednout v lese ztvrdlé stopy, které v neděli vyráběly. Pak je čekala docela náročná hra, která závisela na komunikaci a kooperaci každého třídy. Byl to maraton, kdy děti stály na stanovištích, a mohly se pohybovat pouze omezenou trasou. Děti si tak musely předávat informace, a lístečky, ze kterých poté skládaly obrázky. Večer nás čekal táborák. Krásně jsme si zazpívali, opekli špekáčky a chleby, a čekali jsme, až se setmí. Ve tmě jsme dětem oznámili, že je čeká ještě stezka odvahy. Všichni zdárně došli zpět do budovy!!!

9. den – VÝLET! Konečně jsme se dočkali, a vyrazili jsme na výlet. Počasí nám přálo, takže celou dobu svítilo sluníčko. Navštívili jsme hrad Bouzov a Javoříčské jeskyně. Všem se nám to moc líbilo.

10. den – Středeční počasí nebylo příznivé, takže jsme se na něj připravili a program celého dne jsme situovali do budovy. Ráno jsme se opět trochu učili. Před obědem jsme hráli hry na stmelování kolektivu a odpoledne jsme vyráběli z papíru, plastu, trubiček, apod. talíře s naším nejoblíbenějším jídlem. Dětem se to moc povedlo.

11. den – Venku bylo krásně, takže jsme oželeli učení a vyrazili jsme ven. Prošli jsme se krásnou procházkou po okolí. Před obědem hrály děti hru na obchod. Háček byl v tom, že si „peníze“ musely vydělat. Takže skákaly přes švihadlo, skládaly ručníky, … Pak si mohly koupit to, na co měly dostatek peněz. Po obědě na nás čekala cesta za pokladem. Každá třída šla zvlášť po desetiminutovém rozestupu. Po cestě jsme museli splnit několik úkolů. Když jsme ale zdárně došli do konce, čekal nás tam sladký poklad.

12. den – A hurá domů. Balíme se, uklízíme a jedeme!
  • duben 2016
Všichni jsme si užili spousty legrace při hrách, poznávali jsme okolí a většina z nás zdolala Lysou horu. Každý den jsme obvykle řádili v bázenu nebo odpočívali v solné jeskyni. Dva dny si pro nás program připravili Outdoor and Collors, s kterými jsme dobývali pevnost Boyard, natáčeli videoklipy, zachraňovali vajíčka a zahráli jsme si zamotané pohádky. V neděli jsme navštívili Hukvaldy, pohladili jsme si liščí ohon pro štěstí a prozkoumali jsme i hradební hladomornu. Nedělní večer byl ve znamení diskotéky, která zvedla ze židlí naprosto všechny. Druhý týden některé ze tříd hrály bowling a jiné jezdily na koních. Od dobré nálady nás neodradila ani nepřízeň počasí, protože jsme si mohli promítat nebo hrát deskové hry. Bylo to zkrátka nezapomenutelných 14 dní.
  • jaro 2014
  • 22.4.2014
Kategorie: lidé
  • 1.1.2007
  • leden 2003 až listopad 2010
1. den - Cesta byla v pořádku, dobře jsme dojeli. Ubytovali jsme se na pokojích, všechno vybalili a dali si dobrý oběd. Po odpoledním klidu si nás vzali do péče animátoři, kteří nás seznámili s environmentální výchovou. Ke svačině jsme měli jogurt a pak jsme se pilně učili se svými třídními učitelkami. Po večeři jsme měli s vychovatelkami menší seznamovací program, kde jsme zpívali a hráli různé hry. Ve 20:58 jsme měli večerku a tak jsme ulehli do postýlek.

2. den - První noc proběhla v pořádku. Hned po snídani jsme se vydali do lesa, kde jsme se bavili o stromech a přírodě. Na oběd jsme měli vynikající koprovku a poté následoval odpolední klid. Protože se počasí umoudřilo, odpoledne jsme zase šli ven, kde jsme hráli různé hry a opět se více sbližovali s přírodou. V podvečer jsme se učili a napsali vám, rodičům, dopisy. Pak byla večeře, po které jsme zůstali v jídelně, kde jsme u kytary zpívali různé písničky na přání.

3. den - Dneska jsme po dobré snídani všichni vyrazili ven. Bavili jsme se o zvířatech, které kolem nás žijí a opět jsme brouzdali lesy a okolními loukami. 3. B se vrátila až na oběd (svačinky měli s sebou) a 3. A se po svačině dívala na dokument o lesních zvířatech a pak si sami zvířátka kreslili. Po obědě jsme se zase věnovali tématům o přírodě. Na večeři jsme měli výborné rizoto, a potom nás čekala hodina plná zábavy. Děti si mohly vybrat, jestli budou hrát stolní hry, stolní tenis, nebo si kreslit. Od 20:00 - 20:58 jsme se jako každý večer věnovali telefonátům domů, sprše a večerní hygieně.

4. den - Dnes jsme zahájili den rozcvičkou (labutí jezero :-D) V dopoledním programu byly obě dvě třídy venku, 3. A stavěla skřítkům domečky a 3. B byla na procházce po okolí. Odpoledne děti z 3. A dodělávaly domečky v lese a představovaly si je navzájem a 3. B měla na programu slackline a všichni si to náramně užili. Po večeři jsme děti opět nechaly hrát si podle své chuti, protože jsme opět měli k dispozici hernu, tak ať mají také trošku volné zábavy. V tuto chvíli už je na pokojích úplné ticho a dětičky spinkají jak miminka :-)

5. den - Pátek nám začal opět rozcvičkou. Tentokrát v japonském stylu :-D Po snídani jsme opět vyrazili ven. 3. B vytvářela v lese zvířátka a 3. A byla ve tvořírně, kde si každý zasadil svůj hrášek, a vytvořil nějakou ozdobu z přírodnin, a nakonec se šlo do lesa, kde si každý zasadil svůj stromeček. Po obědě a odpoledním klidu šla 3. A na výpravu za mloky (bohužel už je moc zima na to, abychom je viděli, ale předešlý turnus, co zde byl, měl mloky až u dveří chatek :-) ) a 3. B hrála různé hry v lese a na louce a bavili se o zvířatech, které tady máme a nebo můžeme potkat.

6. den - Po ranní rozcvičce (dneska byl Rocky Balboa) měly děti program opět venku. Děti z 3. B v lese sbíraly odpadky a pak malovali svět, jak si ho představují s odpadky a bez. Po obědě byla zase procházka ven, pak si děti z 3. A malovaly a dívaly se na kraťoučký dokument na téma zdravý životní styl. Děti z 3. B stavěly domečky pro trpaslíky karpatské. Po večeři jsme dětem udělali diskotéku, do které vtrhli čerti, anděl a Mikuláš. Děti dostaly nadílku a pak pokračovala diskotéka, kterou jsme si všichni náramně užili.

7. den - Dnešní den byl v celku odpočinkový. Po snídani obě třídy zůstaly v jídelně, kde jsme všichni shlédli dokument Lesní království a hned poté jsme se dívali na pohádku V hlavě. Po obědě šla 3. A na chviličku ven, a pak ve tvořírně vymýšleli své vlastní zvíře nebo rostlinu, kterou pak všem představili. 3. B se bavila o udržování životního prostředí, kreslili obrázky a dívali se na dokument o plastech. Po večeři měli opět volnou zábavu v herně.

8. den - Po včerejším odpočinku jsme dneska trošku protáhli kostry. Obě třídy šly na celodenní výlet na rozhlednu Lopeník. Všichni jsme zdárně zvládli 14 km chůze. Večer byla zase volná zábava v herně. V tuto chvíli jsme my, "vedoucí", zralí na spaní a děti kolem nás tady křepčí, lítají a na spaní nemají ani pomyšlení :-D

9. den - Ranní rozcvička byla ve stylu Bořka stavitele. Poté byly děti z 3. A ve tvořírně, kde hráli hry a pak šli do lesa na domečky. 3. B byla na procházce a odpoledne děti zkoušely rozdělávat oheň a poté se bavily o teple, světle a ohni jako takovém.

10. den - Tentokrát byl celodenní výlet do ZOO Lešná. Děti si to velmi užily, ale nepochybně největším zážitkem celého dne bylo krmení rejnoků. Po večeři se děti dívaly na pohádku a teď už se chystají do hajan.

11. den - Dnes jsme se rozcvičili jako na policejní akademii, a pak obě třídy vyrazily do lesa na procházku. Po obědě byly děti zase venku, protože tady bylo nádherně a svítilo sluníčko. Večer měly děti program s animátory. Všichni jsme si navzájem psali psaníčka do obálek. Každý svou obálku dostane až zítra v autobuse, a až doma si je smíme každý sám přečíst. Poté jsme měli diskotéku číslo 2, a teď už každý leží ve své postýlce.

12. den - Po snídani se děti pustily do balení. Když jsme tohle zvládli, předali jsme ceny za všechny soutěže a po obědě hurá domů.
1 komentář
  • březen 2012 až březen 2013

20. května 2007

Webová adresa

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)